Veel gestelde vragen
- kan ik een bestelling ook afhalen?
Ja hoor, kijk naar onze openingstijden.
- Op welke oppervlaktes kan je panelen plaatsen?
panelen zijn veelzijdig en eenvoudig te installeren op verschillende ondergronden. Je kan ze rechtstreeks verlijmen op gladde oppervlaktes zoals pleisterwerk, gipskarton hout en zelfs op een bestaande tegelwand.
Is de muur ruw of oneffen? Dan raden we aan om een raamwerk te maken waarop je de panelen bevestigt met nagels, nietjes of lijm.
- Wat is het verschil tussen LIXER panelen en tegels?
Tegels zijn verkrijgbaar in verschillende formaten en gewichten, maar pvc-panelen bieden een belangrijk voordeel: ze zijn veel sneller en eenvoudiger te plaatsen. Dat betekent een aanzienlijke besparing op plaatsingskosten, zowel bij doe-het-zelfprojecten als bij professionele installatie.
Onze LIXER wandpanelen zijn speciaal ontwikkeld voor eenvoudige plaatsing, zonder hak of breek werk, zonder cement of ingewikkeld gereedschap. Bovendien vergen ze nauwelijks onderhoud.
- Zijn de panelen waterbestendig?
LIXER panelen zijn waterafstotend en schimmel bestendig, wat ze uitermate geschikt maakt voor vochtige ruimtes zoals badkamers en keukens. Maar ook in andere ruimtes zoals kelders, zolders, garages, slaapkamers of woonkamers komen ze perfect tot hun recht.
- Zijn de wandpanelen geschikt voor gebruik in ruimtes waar voedsel wordt bereid?
LIXER wandpanelen bieden een uiterst propere en hygiënische oplossing voor wand- en plafondafwerking. Doordat er geen gebruik wordt gemaakt van cement, zijn er geen risico’s op vervuiling. Bovendien is pvc van nature schimmel bestendig en vormt het geen voedingsbodem voor bacteriën. Onze panelen zijn uitermate geschikt voor gebieden waar voedsel wordt verwerkt.
- Welke lijm kan ik het beste gebruiken?
Voor het verlijmen van LIXER-producten op standaard ondergronden zoals gipskarton of hout, adviseren wij het gebruik van LIXER 888 of 990, onze speciaal ontwikkelde lijm.
In het algemeen zijn MS-polymeerlijmen of tweecomponenten polyurethaanlijmen geschikt voor de installatie. Houd er rekening mee dat zowel het type pvc-paneel als de aard van de ondergrond een invloed hebben op de hechting. Kies dus altijd een lijm die afgestemd is op beide materialen voor een duurzaam en betrouwbaar resultaat.
Mocht u twijfelen, neem dan gerust contact met ons op!
- Kan ik de producten bekijken?
Wij heten u natuurlijk van harte welkom in onze showroom, waar wij u met plezier onze collectie tonen en voorzien van deskundig advies. U vindt ons aan de Wolfswater 9E te Gemert.
- Hoe lang duurt bezorging meestal?
Dit is afhankelijk van of de bestelling door ons geleverd wordt of dat deze via een pakketdienst geleverd wordt. Een bestelling die door ons wordt gebracht vindt plaats binnen 5 werkdagen. Bij levering via een pakketdienst zijn we afhankelijk van de service-graad van het desbetreffende bedrijf.
- Verzendkosten
De verzendkosten zijn afhankelijk van de producten die u besteld. Producten die niet via een pakketdienst verstuurd kunnen worden bezorgen wij met ons eigen transport.
Wij hanteren de volgende verzendkosten:
- via pakketdienst: € 8,95 (franco vanaf: € 110,00)
- via eigen vervoer: € 59,95
- Retourinformatie
Indien u spijt heeft van uw aankoop is er een mogelijkheid om de producten te retourneren. Indien u binnen de wettelijke retourtermijn van 14 dagen zit kunt u gebruik maken van het formulier onder de ontbindingsvoorwaarden en de spullen naar ons terug sturen. Daarna ontvangt u het aankoopbedrag van ons terug. De retourkosten zijn voor eigen rekening.
- Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Indien u de producten online besteld dient u deze via iDeal af te rekenen. Wilt u liever achteraf betalen dan is dit mogelijk om in ons magazijn de spullen af te halen en deze contant of per PIN te betalen.
- Waar kan ik met mijn klacht terecht?
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: info@lixer.nl
Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Zij zullen dan bemiddelen https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.